Geeft een balans de waarde van een bedrijf weer?

Tot voor kort nam iedereen dit aan. En stuurt men zijn/haar bedrijf alleen op cijfers. Om zo een goed mogelijke balans te kunnen tonen. Steeds meer wordt duidelijk dat dit paradigma niet meer houdbaar is. Dat het tot een paradigma wisseling moet komen. Dat de waarden die niet op de balans staan op zijn minst zo belangrijk zijn als de financiële waarde op de balans. Maar wat zijn dan die niet op de balans zichtbare, maatschappelijke waarden?

Deze vraag ben ik verder gaan onderzoeken. Ben samen met Karen André gestart met het ontwikkelen van een methode om de maatschappelijke waarden zichtbaar te maken. Niet in cijfers en getallen maar in ultieme persoonlijke waarden zelf. De methode maakt het mogelijk voor ondernemers/managers om hun bedrijf te sturen op deze waarden, namelijk de maatschappelijke, dieperliggende waarden. In combinatie met de financiële waarde.

Ben je geïnteresseerd hoe de methodiek werkt? Of/en wil je helpen deze verder te ontwikkelen, neem dan contact met mij op: erik@manifesto.nl of 06-53238971.

Natuurlijk heb ik de vraag: Geeft de balans de waarde van een bedrijf weer? ook voorgelegd aan experts in de financiële sector en uit de vernieuwingsbeweging. Ik heb deze gesprekken opgenomen. Ze zijn te beluisteren via een podcast. In de komende weken zal ik de podcasts verspreiden via de website van Manifesto en sociale media. De eerste podcast is met Louis Bohtlingk, van het Care First World Netwerk.